Google SEO & Reklam Çalışması

SEO Neden Önemlidir?

Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda bulunmak markaların prestij ve yatırım getirisi artıracak bir etmendir. Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları web sitenizin tüm sayfalarında “Kalite Puanları” nı artıracağı için dijital kampanyalarınızın tümünde maliyet fiyatlarını aşağı çeker.

 

Google reklamlamcılığında net bir metrik olan “kalite puanı” On-Page SEO kriterlerine çok benzer kriterlerdir. SEO, markanızı arama motorlarında arayan potansiyel müşterilerinizin direkt olarak sitenize ulaşmasını sağlar. Başta Google arama motoru optimizasyonu ile aramalarda siteniz üst sıralarda bulunur. En çok kullanılan arama motoru Google, sizlere daha çok müşteri kazandırır. Marka ve PR iletişiminde pozitif etkiler doğurur. Daha fazla kitleye ulaşıp, sitenizin gelirlerini artırır.

 

Son olarak, Arama motoru optimizasyonu sadece sıralama başarısı değildir. Başarılı bir SEO çalışması sonrasında bütünüyle kaliteli siteler ve organik trafik ortaya çıkar. Başarılı SEO Ajansı beraberinde sizlere de başarı getirir.

 

SEO vs Google İlişkisi

SEO kavramı genel olarak web sitelerinin arama motorlarına yönelik optimize edilmesi, iyileştirilmesi olarak bilinir. Tabi ki bu kavramda odak noktası olarak Google ön plana çıkmaktadır. Dünyanın en popüler arama motorlarının önde gelen isimlerinden biri olan Google kullanıcılarını arama sorguları içerisinde en doğru sonuçlara ulaştırabilmek için kendi içerisinde bir algoritmaya sahip. Bu algoritmanın sağlıklı çalışması Google kullanıcılarına verimli sonuçlar sunması demektir. Bu bağlamda SEO ve Google ilişkisi web siteler aracılığı ile birbirini tamamlamaktadır. Dolayısıyla içeriklerini ziyaretçilerle buluşturmak isteyen siteler SEO metriklerine önem vermeli ve bu metriklerin Google algoritmasında bir karşılığı olduğunu her zaman için bilmelidir.

 

SEO vs İnsan İlişkisi

SEO, web sitelerinin anahtar kelimelerinde daha iyi sıralar elde etmek için kullandıkları yöntemlerin tümüne verilen isimdir. Bu yöntemlerin içerisinde SEO metriklerini baz alarak sitelere özel on-page ve off-page SEO stratejileri üretmek gibi detaylı konular da vardır. Ancak zaman zaman unutulan çok önemli bir konu var ki bu da insan faktörüdür. Aslında arama motorlarının en temel öğesi insandır. İnsan olmadan arama motorlarının hiçbir anlamı yoktur. Bu bilinci en iyi şekilde yansıtan, insan faktörünü odak noktası yapan örnekler arasında Google ve YouTube gibi dünyanın en çok kullanılan arama motorları vardır. Google örneğinden yola çıkacak olursak; Google, kullanıcılarına en doğru sonuçları, en faydalı içerikleri sunmayı hedeflerken geliştirdiği algoritmaların tamamında insan davranışlarını baz alarak bu üretimi gerçekleştirmiştir. Bunun geçmişte pek çok örneği vardır ve gelecekte de kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve en doğru sonuçları ziyaretçilerine sunmak anlamında geliştirmeler olacağını tahmin etmek çok zor değildir. Bu sebeple web sitelerine SEO ile ilgili geliştirmeler yaparken insan odağını baz almak olukça önemlidir.


Call Now Button0312 240 51 51